Får jeg besked, hvis der er noget utæt?
Med de nye vandmålere følger en alarmservice, så du kan få automatisk besked på mail eller sms, hvis din fjernaflæste vandmåler registrerer tegn på rørbrud eller utætheder.
Når du har fået en fjernaflæst vandmåler, som understøtter alarmservice, bliver du automatisk tilmeldt ordningen, hvis vi har din mailadresse registreret. Du modtager en tilmeldingsmail fra os, når alarmservice træder i kraft. Indtil du modtager denne mail, vil du altså ikke få alarmer.
Alarmservice sender besked til den mailadresse, som er registreret hos Administrationsservice Fyn. Det er derfor meget vigtigt, at dine kontaktoplysninger er korrekte. Du kan tjekke og opdatere din kontaktinfo på asfyn.dk. Log på med dit kundenummer og pinkode, som du finder på din vandregning.
Tjek dit spamfilter, hvis du ikke modtager tilmeldingsmail, selv om din kontaktinfo er korrekt.
Der sendes alarmbeskeder om:
- Brud: Hvis måleren har registreret meget højt vandforbrug i over en time. Det kan være tegn på rørbrud, hvor store mængder vand løber ud.
- Lækage: Hvis måleren har registreret konstant vandforbrug i et døgn. Det kan være tegn på en utæthed, hvor noget "står og siver."
Overblik over vandforbrug
Som kunde hos os kan du løbende følge med i dit vandforbrug på asfyn.dk. Log ind med kundenummer og pinkode, som står på vandregningen.
Kontakt Administrationsservice Fyn på telefon 70 13 19 00, hvis du ikke kan finde dit kundenummer eller pinkode.