Hvad kan vi hjælpe dig med?

Husk du altid kan gøre brug af vores robot Ariel, nede i højre hjørne, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her.
Læs mere

Fakturering

VandCenter Syd skal faktureres elektronisk efter NemHandels standarder for elektronisk fakturering.

Sådan fakturerer du os

Når vi afgiver en ordre hos din virksomhed, sender vi samtidig en e-rekvisition. Den skal du bruge som grundlag for din e-faktura, der skal udfyldes efter kravene herunder.

På alle rekvisitioner er der noteret en rekvirent, som du kan kontakte ved spørgsmål.

Fakturaer og kreditnotaer skal sendes i formaterne OIOUBL eller OIOXML.  

I din e-faktura skal følgende felter være udfyldt:

  • KØBERS ORDRENUMMER:
    Her skal du angive rekvisitionsnummeret fra vores e-rekvisition.

  • KONTAKTOPLYSNINGER:
    Her skrives det fulde navn på bestiller/rekvirent. Skriv kun navnet, ikke "ATT" eller lign.

  • CVR:
    Her angives CVR-nummer som oplyst på vores e-rekvisiton.

  • EAN:
    Her angives EAN-nummer som oplyst på vores e-rekvisition.

  • FAKTURALINJER:
    Skriv korrekt varenummer og forståelig varebeskrivelse samt antal og pris på hver enkelt varelinje.

VandCenter Syd er en koncern med flere underselskaber. Vær opmærksom på at sende din faktura til det rigtige selskab (fremgår af din e-rekvisition).

  • VandCenter Syd A/S:
    CVR nr. 17414003, EAN nr. 5798006610945

  • VCS-TA A/S:
    CVR nr. 33033729, EAN nr. 5798006615537

  • VCS Service:
     CVR nr. 32305601, EAN nr. 5798006615544

  • VCS Energi ApS
    CVR nr. 35517790, EAN nr. 5798006618132
  • VandCenter Syd har 30 dages betalingsfrist, så vi er sikre på at have tid til at behandle alle fakturaer korrekt.

  • VandCenter Syd ikke betaler fakturagebyr

  • I henhold til lovgivningen har vi ret til at udskyde betaling til kreditorer, der ikke sender regningen som en e-faktura.

Ovenstående er krav til alle vores leverandører jf. Lov om offentlige betalinger.

Kravene skal opfyldes, for at vi kan behandle din faktura hurtigt og effektivt.

Der er flere muligheder, når du skal sende en elektronisk faktura efter NemHandels standarder. På nemhandel.dk kan du læse mere om mulighederne for:

  • NemHandel indtastningsløsninger – til dig, der ikke har et økonomisystem og kun sender få fakturaer

  • NemHandel-programmer til økonomisystemer – til dig, der har et økonomisystem, der kan skabe fakturaer i det rette format, men ikke kan sende dem

  • NemHandel via serviceleverandør – til dig, der foretrækker en samlet serviceløsning, hvor du kan bruge NemHandel mod betaling

  • NemHandel direkte i dit eksisterende økonomisystem – til dig, der allerede har et økonomisystem, der både kan lave fakturaer i det rigtige format (OIOUBL eller OIOXML) og har en indbygget mulighed for forsendelse.