Hvad kan vi hjælpe dig med?

Husk du altid kan gøre brug af vores robot Ariel, nede i højre hjørne, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her.

Enkelte kunder skal aflæse vandmåler

VandCenter Syds kunder har fjernaflæste målere, men ved et mindre antal målere oplever vi problemer med antennesignalet.

14. december 2025

Målerne er ikke umiddelbart defekte, men svagt antennesignal betyder, at vi ikke modtager data fra dem.

Har du én af disse målere, vil du derfor modtage et aflæsningskort med posten, hvor vi beder dig om at have ulejlighed med at aflæse forbruget og indberette aflæsningen.

Vær opmærksom på, at det er vandmåleren du aflæser, og at målernummeret er det samme som angivet på det aflæsningskort, du har modtaget.

Aflæs måleren så tæt på årsskiftet som muligt - decimaler skal ikke aflæses.

Tast din aflæsning på asfyn.dk 

Du skal være logget ind for at kunne aflevere din aflæsning. Log ind på Administrationsservice Fyn og følg vejledningen.

Aflæsningsfristen er den 6. januar 2026

Kan du ikke aflæse din vandmåler?

Hvis du oplever, at displayet på din måler ikke kan aflæses, skal du melde fejlen til os ved at sende en mail til info@vandcenter.dk. Herefter vil vi sørge for, at du får en ny måler i starten af 2026. 
Hvis du ikke har mulighed for at aflevere en aflæsning, vil forbruget automatisk blive skønnet ud fra tidligere registrerede forbrug.