Hvad kan vi hjælpe dig med?

Husk du altid kan gøre brug af vores robot Ariel, nede i højre hjørne, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her.

Står din bolig tom i længere tid? Her er tre gode råd til at undgå en træls efterregning

Sådan undgår du en træls vandregning, hvis din bolig står tom i længere tid.

16. september 2025

Løbende toiletter, dryppende vandhaner eller lækager giver hvert år ærgerlige overraskelser på vandregningen hos nogle af vores kunder – særligt hvis man for eksempel er flyttet fra boligen eller har været bortrejst i længere tid.

For at undgå overraskelser på din vandregning, kan du følge nedenstående råd.

  1. Opdater din kontaktinformation. Sørg for at holde din kontaktinformation ajour hos Administrationsservice Fyn, som administrerer vores afregning. Det er vigtigt, at dine oplysninger altid er opdaterede med telefonnummer og e-mail. Det er også med disse oplysninger, at du automatisk bliver tilmeldt vores alarmservice.

  2. Følg dit forbrug og modtag alarmer. På vores kundeportal kan du følge dit vandforbrug fra dag til dag. Her kan du også tilknytte ekstra personer til alarmservice, som modtager en besked på mail og/eller sms – blandt andet ved tegn på utætheder eller uregelmæssigt vandforbrug. Det er nyttigt, hvis du har for eksempel har familiemedlemmer, som ikke selv kan følge deres forbrug.

  3. Luk for hovedhanen. Hvis du ved, at din bolig skal stå tom i længere tid – for eksempel hvis du rejser på ferie i flere uger eller fraflytter din bolig, mens du fortsat ejer eller lejer den, kan du lukke for hovedhanen og dermed undgå, at et løbende toilet eller et akut brud på en installation giver dig en stor ekstraregning i perioden, hvor du slet ikke benytter boligen.

I vores spørgsmål og svar kan du blive klogere på dit ansvar som kunde og finde flere gode råd til at undgå irriterende ekstraregninger.