Cookies

Vores hjemmeside bruger cookies til at indhente oplysninger om trafik og brugere, så vi kan forbedre vores hjemmeside og din brugeroplevelse. - Læs mere

Sådan fakturerer du VandCenter Syd

Stregtegning af mønter

Vi modtager kun fakturaer elektronisk, og vi følger NemHandels standarder for elektronisk fakturering. Det betyder, at du som leverandør skal sende fakturaer og kreditnotaer i formaterne OIOUBL eller OIOXML. Herunder finder du en række praktiske oplysninger og anvisninger til, hvordan du som leverandør fakturerer VandCenter Syd.



Når vi afgiver en ordre hos din virksomhed, sender vi samtidig en e-rekvisition, som du skal bruge som grundlag for en e-faktura. Når du sender en e-faktura til os, er det et krav, at følgende felter er udfyldt, for at vi kan behandle den hurtigt og korrekt:

 

  • KØBERS ORDRENUMMER: I feltet ”købers ordrenummer” på fakturaen skal og må du blot angive rekvisitionsnummeret fra vores rekvisition. Nummeret starter med
    ”EO-”, som skal med.
  • KONTAKTOPLYSNINGER: Angiv det fulde navn på bestiller/rekvirent i feltet ”kontaktoplysninger”. Skriv venligst ikke ”attention” eller ”ATT” i selve feltet – blot navnet.
  • CVR: Angiv korrekt CVR-nummer som oplyst på rekvisitionen.
  • EAN: Angiv korrekt EAN-nummer som oplyst på rekvisitionen.
  • FAKTURALINJER: Skriv korrekt varenummer og forståelig varebeskrivelse samt antal og pris på hver enkel varelinje.

 

Ovenstående er et krav til alle vores leverandører jf. Lov om offentlige betalinger. Det er vigtigt for os, at alt bliver udfyldt korrekt, så vi kan behandle din faktura hurtigt og til tiden.
Hvis du bliver i tvivl vedr. en modtaget rekvisition, har vi altid påført en rekvirent, som I kan kontakte.

 

Bemærk, at vi beder om 30 dages betalingsfrist, så vi er sikre på at have tid til at behandle alle fakturaer korrekt. Bemærk desuden, at VandCenter Syd ikke betaler fakturagebyr og i henhold til lovgivningen har ret til at udskyde betaling til kreditorer, der ikke sender regningen som en e-faktura.


Hvordan sender du en e-faktura efter nemhandels standader?

Der er flere muligheder, når du skal sende en elektronisk faktura efter NemHandels standarder. På nemhandel.dk kan læse mere om mulighederne for:

  • NemHandel indtastningsløsninger – til dig, der ikke har et økonomisystem og kun sender få fakturaer
  • NemHandel-programmer til økonomisystemer – til dig, der har et økonomisystem, der kan skabe fakturaer i det rette format, men ikke kan sende dem
  • NemHandel via serviceleverandør – til dig, der foretrækker en samlet serviceløsning, hvor du kan bruge NemHandel mod betaling
  • NemHandel direkte i dit eksisterende økonomisystem – til dig, der allerede har et økonomisystem, der både kan lave fakturaer i det rigtige format (OIOUBL eller OIOXML) og har en indbygget mulig-hed for forsendelse.